2007-02-19

Även en blind höna...

Aftonbladet är inte en tidning som jag har någon större respekt för eller sätter någon större tillit till, personligen. De ligger så att säga ett steg ovanför Hänt I Veckan, men mycket mer är det inte.

Men ibland kan man faktiskt få ut något av att läsa Aftonbladet.

På insändarsidan har man en sektion som heter, "Hörru Anders". Där kan läsarna skriva in sina åsikter och frågor om Aftonbladet, och så antas det att det är chefsredaktören själv, Anders Gerdin, som svarar. Antagligen är det han. Ibland kommer det dumma frågor, ibland kommer det vettiga frågor, ibland får de dumma svar, ibland får de vettiga svar.

Idag höll jag på att skratta på mig när jag satt på toaletten och bläddrade igenom gårdagens blaska (skit ska med skit fördrivas) och såg ett riktigt suveränt, elakt svar på en dum fråga.

Frågan kommer från "Niklas".

13 februari i år kunde man få köpa till en dvd-film för tio kronor extra, när man köpte Aftonbladet.

Många, även jag, har någon gång köpt en inplastad porrtidning med en pappersskiva i med diverse reklam med lättklädda tjejer på, där det dessutom följer med en dvd-skiva.

Jag smålog lite när jag häromdagen fick syn på layouten på denna inplastade dvd-film. Man skulle kunna tro att Aftonbladet härmat och inspirerats av porrtidningarnas reklam.

Dvd-filmen (en thriller med bland annat Nick Nolte) var inplastad tillsamman med en stor plastskiva i bakgrunden, precis som porrtidningarna i butiken.

På Aftonbladet-skivan fanns en stor bild på en poserande kvinna med bar rygg, en mindre bild av en kvinna som ligger tillbakalutad på ett golv med ganska särade ben och ser kåt ut och man kan nästan se "innehållet". Jag tycker det är osmakligt.


Anders svarar på detta med all respekt en sådan här insändare förtjänar:

Dina kunskaper om porrfilmer är imponerande. Att du sedan överför dina sexuella fantasier på ett dvd-omslag till en helt vanlig spelfilm där omslaget visar två fullt påklädda kvinnor är faktiskt ditt problem.


Grattis, Anders. Även en blind höna kan finna korn.

Inga kommentarer: